woensdag 21 april 2010

Wat is dat??

Nu het weer beter weer is, komen we steeds vaker wandelaars tegen bij de dagelijkse wandelingen. Sommigen lopen met een hele grote boog om ons heen, niet iedereen is gecharmeerd van zo'n enorme zwarte hond en een wat kleinere, gestroomde maar super enthousiaste hond. Daar kan ik me best iets bij voorstellen. Sultan is groot en imposant, Donata is iets kleiner maar super enthousiast naar alles en iedereen. Aan ons de taak om dat in goede banen te leiden, wat ook prima lukt.
Maar soms, ineens, stoppen ons onbekende mensen en vragen honderduit over ons stel.
Wat voor honden zijn dat? Zijn ze familie? Is die kleine een kind van die grote? Zijn ze lief? Mogen we aaien?
Het zijn Cane Corso's. Nee, ze zijn geen familie, wel hetzelfde ras. Die kleine is ook geen kind van die grote. Ja, ze zijn lief, maar onze kleine is nog wat over-enthousiast soms. Aaien mag, maar dan laten we ze eerst even zitten! De honden genieten van alle aandacht!
Gisteren kwamen we Bukko, het Gordon Setter vriendje van Sultan en Donata met zijn baasje tegen in de wei. Dat was weer feest, natuurlijk!! Dolle pret en spelen maar! Bukko en Donata zijn twee keer naar het water gestoven achter de zomerdijk, waarna we twee keer een flinke plons hoorden. Even later kwam het stel weer op volle snelheid teruggesprint. Wat een feest!!
Het baasje van Bukko vertelde dat zij kort geleden mensen was tegen gekomen die hadden verteld dat ze een mevrouw waren tegen gekomen met een hele grote zwarte hond en een kleinere zwarte met bruine vlekjes. Dat bleek ik dus te zijn met Sultan en Donata, na even doorgevraagd te hebben;-)) Die mensen vertelden Sultan, die grote zwarte wel eng te vinden... Daarop reageerde Bukko's baasje met: als er 1 lieverd is, is het Sultan wel!! Daar durf ik nog wel op paardje te rijden, dan doet ie nog niets! Maar, ga niet met verkeerde bedoelingen naar zijn baasjes, want dan heb je een probleem;-)) Tja, ik denk dat ze toch heel sterk de spijker op z'n kop slaat...
Goed volk is welkom, maar o wee als je foute bedoelingen hebt, dan zijn beiden allert. Dootje is nog niet zo ver om zelf iets te doen, maar Sultan zal dan zeer zeker zijn mannetje staan. Kom niet aan de baasjes of de katten.
Ze onderscheiden prima wat goed is en wat niet.

Nog 1 les en daarna hebben Do en ik examen... Ze heeft al vaak laten zien de stof prima te beheersen. Of ze het ook tijdens het examen doet? Geen idee!! Maar ach, ik weet dat ze het kan, de trainer weet het ook. Of ze dan een papiertje haalt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Het zou heel leuk zijn natuurlijk, maar het blijft een moment opname. Ik weet wat ze kan en heb het volste vertrouwen in haar, ondanks haar puber-bananen af en toe;-))

Geen opmerkingen:

Search