woensdag 7 oktober 2009

Donata is er!!!!!!

Zondagmorgen rond 11 uur waren we bij Ed en Manon om Donata te gaan ophalen. Tijdens de koffie heeft Manon nog heerlijk met ons meisje op schoot gezeten, voor Manon de laatste keer... het doet wel wat, als je ziet dat de fokker van je meisje zo gek is op haar... Maar toch was daar het onvermijdelijke afscheid, best raar hoor... Het gaf echt een dubbel gevoel.
Na een rustige reis, waar Donata heerlijk op mijn schoot heeft geslapen en tussendoor op een hele rustige parkeer plaats een plasje heeft gedaan, kwamen we dan eindelijk met ons meisje thuis!!
Een vriendin die op puppybezoek kwam, Donata's naamgeefster, was al in de straat en heeft de thuiskomst voor ons vast gelegd.

Eindelijk... Uit de auto, de reis is achter de rug, we zijn thuis!!!!!
Hoe vrij en vrolijk Donata ook is, Manon had ons ook al verteld dat een pup de eerste dag best wel eens wat timide kon zijn. Logisch, er verandert natuurlijk wel héél erg veel in dat prille leventje!!
Maar niets was minder waar... Donata liep naar binnen alsof ze hier al járen woont!!
En dat kleedje in de bench lag ook niet naar haar zin, dus dat moest en zou er uit!!


Na de rest van haar nieuwe huis (kamer, keuken, schuur en tuin) te hebben verkend, was het tijd voor het eten van de honden. In no time at Donata haar bak leeg...
En toen... toen was het over en uit. Slapen wilde ze!! Na wat plekjes te hebben geprobeerd, bleek het kussen voor nu het fijnste;-))


Na een heerlijk dutje, was het tijd voor de allereerste wandeling met ons en Sultan. Op Mari's arm mee naar de dijk en het weiland. Alles is leuk, interessant en wil vrouwtje weten!!


Op de dijk mocht ze even lopen, maar het hoogtepunt was de wei!!!! Daar mocht ze los van de riem;-)) Wat een feest!!!! Grassprieten en bloemen vermoorden, Sultan proberen aan te vallen en knuffelen!!!!


Waar een van ons is, is Donata. Vanmiddag zat ik achter de pc en kwam ze naast mijn voeten liggen... Heerlijk!


De bench is Donata's verzamelplaats voor speelgoed. Nieuw speelgoed van puppybezoek, maar ook speelgoed uit de speelgoedmand voor de beesten, wordt systematisch naar de bench gebracht. Dan wordt het er uit gesleept, waarna het allemaal weer terug de bench in moet. Je kan het er maar druk mee hebben;-))


De eerste 2 nachten heb ik op de bank geslapen waar Sultan en Donata heerlijk bij me lagen. Sultan zoals bekend aan het voeteneind. Donata heeft op mijn hoofd, mijn gezicht, in mijn nek, in m'n armen en op m'n buik gelegen. Ook dicht tegen grote broer Sultan aan was heerlijk voor haar;-))
Maar nu wordt het tijd voor Donata om in de bench te gaan slapen. Voor de eerste (paar) nachten is het plan om zelf op een matras voor de bench te gaan slapen. Maar ja... dat bedje is dus gekraakt inmiddels;-)) Dus voor het slapengaan eerst even wat hondjes naar een andere plaats verwijzen. Of dat lukt?? Dat vertel ik later wel;-))

Geen opmerkingen:

Search