donderdag 21 januari 2010

Geslaagd!!!!!!!!

Vanavond hadden Donata en ik het examen voor de puppy-cursus.
Poppie en ik zijn geslaagd!!!!!!!!! Ik ben apetrots op haar;-)))))))))))
Na de eerste oefening brak er op korte afstand van onze trainingslocatie een giga vuurwerk los... Iemand had nog een mega veel klapper overgehouden... Grrrrrrr.
Meerdere hondjes dik in de stress, begrijpelijk. Maar... oh wat ben ik trots, Poppie reageerde nergens op!! Ze zocht even steun en keek me aan, "was dat nou??" Verder had ze alleen aandacht voor mij!!
De eerste oefeningen verliepen zonder veel moeite, zit, af en hier komen van afstand. Geen probleem voor Do. Toen onze lastigste oefening... De "nee-oefening". Do zit voor me en ik heb mijn linkerhand op haar snuithoogte. Daarin laat ik met rechts steeds een snoepje rollen. Die mag ze pakken. Tot ik "nee" zeg en de hand open laat en even daarna sluit... Dat snoepje moet ze laten voor wat het is. De hele cursus was deze oefening een drama... Donata haalde alles uit de kast om toch maar het snoepje te krijgen. Krabben, blaffen, lief doen, alle trucs werden tentoongesteld. Tot vanavond... De eerste keer "nee" kreeg ik een zacht pootje, de tweede keer (na een paar keer wel een snoepje) ging vrouwtje eerst zitten en toen liggen... Man oh man, wat was ik trots!!!!!!
Buiten de oefening kent ze "nee" prima, maar voor een snoepje doet ze echt alles... Tot vanavond dus!!
Poppie Donata is geslaagd!! Ik ben supertrots op ons meiske. We hebben het samen toch maar gedaan;-))

Op 3 maart gaan we verder met de zgn Basis 1 cursus. Daar worden de geleerde oefeningen moeilijker gemaakt, langer blijven zitten, langer af e.d. Arnoud, onze trainer had nu al leedvermaak;-)) De pups komen dan in de pubertijd, een gekende periode van totaal niet luisteren en alles vergeten wat de pups hebben geleerd.... Dat wordt feest.... Gelukkig doen we de cursus via een opleiding die rekening houdt met de ontwikkelingsfases van de hondjes;-)) De baas-hond relatie is het belangrijkst, niet de perfecte uitvoering!
Poppie Donata kennende, zit die relatie tot op heden wel goed. Aan mij de taak om die zo te houden;-))

1 opmerking:

miss honeybee zei

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!!!
Dikke knuf voor allebei!

Search